Friday 17 June 2016

Tokong #LGErasuah Kantoi Lagi Mengenai Bayaran Kepada Kajian Pembinaan Terowong

Tokong kantoi lagi. Wartawan menyedari dan kantoikan pembohongan Tokong.

Tokong berkata jika laporan dikontrakkan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak dapat dilaksanakan maka Kerajaan Pulau Pinang tidak perlu membayar satu sen pun.

Tetapi wartawan itu menegaskan bahawa ini bukan apa yang Lim Hock Seng jawab dalam kenyataan rasmi menjawab soalan Rahman Dahlan sebelum ini. Lim Hock Seng berkata "adalah janggal Syarikat yang dilantik oleh Kerajaan Negeri perlu menanggung Kos sekiranya kerajaan mengambil pemutusan hukum untuk TIDAK meneruskan sesuatu Projek.

Jawapan Tokong ini adalah lebih banganh. Beliau berkata "Oh ini adalah untuk bahagian 3 jalan raya dan bukan bahagian Terowong" - walaupun ini merupakan sebahagian daripada kontrak yang sama! Langsung tidak masuk akal.
-----
Ini adalah maklumbalas YB Lim Hock Seng (soalan 4) pada 9 Mei mengesahkan bahawa jika projek itu tidak diteruskan jika kajian mendapati ia tidak dapat dilaksanakan, Kerajaan Pulau Pinang masih perlu membayar.

Soalan 4:
JIKA Kajian kebolehsanaan mendapati Projek TIDAK sesuai diteruskan, apakah Kerajaan DAP Negeri Pulau Pinang Akan memperolehi Kembali RM139 JUTA Yang sudah dibayar.

Jawapan 4:
RM135 JUTA Adalah sebahagian yang Pembayaran Bagi Kajian Kebolehlaksanaan dan Rekabentuk Terperinci Bagi 3 Projek Jalan-jalan Utama Yang Telah diluluskan Oleh Kerajaan Negeri dilaksanakan Untuk. Kajian Kebolehlaksaan dan Rekabentuk Terperinci Mesti disiapkan Sebelum Kajian Impak Alam Sekitar dijalankan.

Seperti Amalan Biasa Dalam Pelaksanaan Kajian dan kerja-kerja Kontrak, Bayaran Perlu dijelaskan Untuk Kajian dan kerja Yang Oleh dijalankan Syarikat YANG dilantik Oleh Kerajaan. Ini Adalah kerana Kerajaan Negeri Sendiri Ingin Menunaikan Terlibat Projek-Projek dan Telah Menjemput Syarikat-syarikat Untuk mengambil Bahagian Dalam tender Atau RFP. Adalah janggal Syarikat YANG dilantik Oleh Kerajaan Negeri Perlu menanggung Kos sekiranya Kerajaan mengambil pemutusan hukum Untuk TIDAK meneruskan Sesuatu Projek.

https://www.facebook.com/cmlimguaneng/posts/1271312476232184

Tokong masih nak spin. Nampaknya wartawan Malaysia juga tidak boleh dikelirukan dengan konsep dan boleh ingat apa yang dikatakan sebelum ini.

No comments:

Post a Comment